mida muuta mälumängus

Arutelu mälumänguteemade üle (Discussion Board)

Moderaatorid: Hallvatt, aadu

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas illar 17.02.2015, 01:00

holte kirjutas:
Aga kui nüüd ka tõsiselt rääkida - siis võib ka olla, et uus mälumängu
tõus hakkab siis, kui hakkavad oma mänge tegema uued tegijad, kes
pole niivõrd mõjutatud praegustest haigutamaajavatest standarditest.
Praegu on loetud mingi suva järgi osa teemasid "õilsateks" ja "vajalikeks"
ja edukas mälumängur saab olla väga piiratud silmaringiga inimloom.


Lihtsalt replligiks: kui Holte siunab siin aeg-ajalt mängude ja edukate mängijate kallutatust teatud teemade poole, siis tänuväärt uurimist pakub viimase Maakilva rahvaliiga tabel. Vana-Rooma ja Venemaa ajalugu pannakse praktiliselt täisringid, aga seda et Don Henley oli Eaglesi trummar teab viis satsi ja Jennifer Lawrence´ist on midagi kuulnud kuus võistkonda. Ja lauas on ju seal ka 4-5 mängijat minuteada.

Öelda tahan sellega seda, et vastupidiselt Holtele ma järeldaks, et pigem ei ole tippudel vastuväiteid mistahes valdkonna küsimisele, aga tuleb välja, et selle nn rahvasportlaste massi teadmised ja arusaam mälumängust on väga teatud teemade poole kaldu.
illar
 
Postitusi: 175
Liitunud: 13.04.2009, 21:38
Punkte: 0.00

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas holte 17.02.2015, 12:03

Kahjuks on illar holte siunamisest omamoodi ja ma arvan, et lausa valesti aru saanud.
Holte siunamise näitliskustamiseks (s. t mida tähendab kallutamine) pakub tänuväärt
uurimismaterjali seesama illari poolt viidatud mäng.
Võtame sealt loodusploki - küsimused 11-15:

11. - loodusküsimus on pigem Austraalia embleemi küsimus.
12. - pärnaõietee küsimus - enamikke rahvameditsiinilisi teesid
tehakse nii ja mõjuvad nii. Küsimus taandub ladinakeelsele nimele.
13. - rääbiseküsimus - sama, mis eelmine. On palju fakte a la et see kala
vajab hingamiseks hapnikku ja elab talvel jää all + muud ümarat paljudele klappivat juttu.
Jälle on ladinakeelne nimi lõpuks see, mis eristab.
14. - linnuküsimus. Kes on see lind, kes lendab ja kel on territoorium ja kes lendab lõunasse....
taas ladina nimetus.
15. - loodusküsimus, mis küsitakse läbi spordi. Strühniini kohta leiaks tahtmise korral palju
häid fakte, mida loodusespets kasutaks, siin neid vihjeid pole, on spordiküsimus.

Miks peaks loodusehuviline käima mälumängul, kui küsijad on nii võhikud või laisad, ja ei
viitsi huvitavaid informatiivseid küsimusi teha? Küsimused taanduvad ladinakeelsete nimede taha
(kuna loetletakse fakte, mis sobivad paljudele, mõnikord lausa enamikele liigi/seltsi esindajatele,
ei jäägi muud üle!) Samas on telekas üldpopulaarseid loodusfilme täis, mis lausa kubisevad
põnevast informatsioonist.

Ma pole kohanud kunagi mõnda sellist ajalooküsimust, mis algab: "seda sõda peeti relvadega "või
"kes oli see kahe jalaga mees, kes kandis kolme nööbiga pintsakut"

Sama kehtib ka paljude teiste teemade kohta - muusika on sama hea näide. Ega ikka üle Verdi ja
Aida hüppa. Milleks?
Miks peaks melomaan käima mälumängul? Tal pole seal ju midagi teha. (Sellest on ka illar aru saanud)
Samas, vaadates mnemomaratoni, on popmuusika kiiremini lippav ja kõige popim teema. Mina sealt suurt
midagi ei tea, aga ma ei saa aru, miks meeleldi küsitavad-vastatavad teemad pärismängudes mahuliselt
ei kajastu?

Vabanudst, kui eksin, aga mu arust on mäluritele ka väga ebamugav teema reaalained.
Matemaatika-füüsika-keemia on sisuliselt saatanast.

Ja ma ei kiru-siuna seda üldse sellepärast, et mul antud teemad jube tugevad oleks ja ma tahaks
hakata hirmsasti mingeid Eesti medaleid koguma, aitäh :) Lihtsalt see paistab väga silma.
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
Kasutaja avatar
holte
 
Postitusi: 8422
Liitunud: 03.01.2005, 00:58
Punkte: 781.00
Asukoht: Rapla

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas lavrenti 26.02.2015, 07:10

Pole küll ammu tõsises mälumängus käinud ja ei kujuta ette, mis seal praegu toimub, aga eeldan, et olukord on umbkaudu sama, mis 5 või 10 aastat tagasi – kõvad on kõvad ja noorematel/nõrgematel pole erilist šanssi, kuigi aeg-ajalt tilgub mõni andekas uustulnuk läbi. Ning üldine mass sureb, vähemalt „tippüritustel“, vaikselt välja, sest distants kõvade ja harrastajate vahel kasvab. Nii et kui ma räägin reaalselt toimuvast mööda (ma pole ka foorumi jälginud, aga löön praegu aega surnuks ja see teema tundus huvitavana), siis vabandan – aga ma usun, et probleemid mälumängus on sarnased bridži omadega.

Ilmselt ühest lahendust sellise trendi pidurdamiseks ei ole, kuna inimeste saavutusvajadus on pikemat küpsemisperioodi nõudvaid alasid mittesoosiv. Näiteks olen ma suhteliselt veendunud, et pokkeri populaarsus on ennekõike tingitud sellest, et igal oinal võib mõnikord vedada ja see tekitab võimsaid positiivseid emotsioone, mille nimel ollakse nõus teinegi kord proovima – „äkki seekord läheb ka hästi“ või tekib illusioon, et „ma nüüd oskangi ja seekord lihtsalt ei vedanud“. Mälumängus sellist õnne loota ei ole, kui just küsimuste komplekt kogemata kombel ülihästi ei sobi. Ja pidev tagumistel kohtadel togimine mõjub demoraliseerivalt, kui sa just ise eriline fänn ei ole.

Probleem on, kui ära kaovad sellised reamängijad, keda algajad võivad heal päeval võita. Kui esimene koht saab ütleme 75/100 ja sina saad 25/100 ja oled sellega 33. kohal, siis on väga suur vahe, kas võistlejaid oli 33 või 43. Või isegi siis, kui sa saad viimase koha 23 seas, kaotades eelviimasele 15 punktiga või viimase koha 33 seas, kaotades eelviimasele punktiga ja mõnele paari punktiga.

Ma ei kujuta ette, et teie poolt ära mainitud liigade süsteem mälumängus töötaks – kes viitsiks madalamates liigades mängida? Samuti see, et mängida üksi, paaris või kolmekesi kõlab natuke veidralt.

Aga mis võiks olla lahendus, on mingi händikäpsüsteemi väljakujundamine nagu golfis – st. mõelda välja kriteeriumid, mille järgi anda inimestele mängu alguses teatud arv punkte „ette“ ja siis mängida vastavalt sellele. Ja auhindu anda vastavalt händikäpile, medaleid-karikaid-reitinguid vastavalt toortulemusele.

Kuidas selle arvestamise süsteem välja näha võiks, sellest pole mul õrna aimugi – aga kui see käima saada, siis on see lihtsalt hallatav süsteem ja inimesed saavad hakata vaeva nägema kasvõi oma händikäpi parandamise nimel. Sellised mõttetud vidinad inimestele meeldivad, ma olen aru saanud, et golfiharrastajaile on see oluline, kuna nad saavad mõõta oma progressi. Kuna ma ise golfi ei mängi, siis võimalik, et ajan ka siinkohal umbluud, aga see kõlab vähemalt usutavana. Ja bridžis on meistripallid, mida saab jupikaupa koguda.

Kusjuures mis bridži puutub, siis Soomes kasutatakse (kasutati?) seda händikäpsüsteemi. Mida see endaga kaasa on toonud, seda ma täpselt ei tea, aga ma võin selle üsna lihtsa vaevaga välja uurida. Mulle endale tundub see bridži spetsiifikat arvestades kahtlase ettevõtmisena, aga mälumängus kujutan süsteemi töötavat küll.
"Edu aluseks on õige partneri valik!"

Remus
Kasutaja avatar
lavrenti
 
Postitusi: 834
Liitunud: 04.01.2005, 11:45
Punkte: 17.00

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas Aare6631 01.03.2015, 00:10

Mõtlesin selle händikäp-süsteemi peale natuke. Teoreetiliselt oleks see ju huvitav ja võib-olla tekitaks ka konkurentsi. Aga see oleks ikkagi väga kunstlik. Kui keegi alustab üksikmängu 30 punktilt ja saab kokku 64, teine aga nullist ja jõuab 63 punktini, kas sel 64 punkti saajal tekib ikka see õige võitja tunne? Minul kindlasti mitte.
Kui see tunde küsimus kõrvale jätta, siis kust leida need õiglased etteantavad punktid? Ilmselt peaks ette võtma paar eelmist hooaega ja nende tulemustega siis eksperimenteerima (et mis oleks olnud tulemus, kui see või teine oleks nii- või naapalju punkte ette saanud). Aga mis oleks siis optimaalne tulemus? Et kõigil oleks mängu lõpuks samapalju punkte? Nojah, matemaatiliselt oleks see ehk huvitav ülesanne. Aga kes viitsiks sellega toimetada?
Ja kui mingi valemi saaks kätte, siis kuidas ja kus seda rakendada? Karikasarjades on vähe etappe, punktiarvestus peab kõigil etappidel olema ühistel alustel. Muid olulisi mänge, kus osavõtjate arv ja tasemevahe on probleemiks, on veelgi vähem. Nojah, võib ju karikaarvestuse jätta vanadele alustele, ilma händikäpita, ja proovida seda konkreetse etapi kui eraldi mängu arvestuses. Aga see nõuaks topelt tabelipidamist...
Bridži ja golfiga võrreldes on mälumängul oluline erinevus. Need teised mängud on kõigile ühtmoodi, mängulaud, reeglid ja riistad on samad. Mälumängus on aga küsimused igas mängus erinevad. Ja mida suuremaks kasvab tasemevahe, seda raskem on teha mängu, mis kõigile ühtmoodi sobiks. Tipp nõuab rohkem ja raskemaid küsimusi ja rahvusvahelisi teemasid, koduse kilvaeluga harjunud ja sellest mõnu tundnud seltskonnal on järjest enam igav ja nii nad kõrvale jäävadki.
Aare6631
 
Postitusi: 536
Liitunud: 06.07.2009, 20:50
Punkte: 0.00

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas holte 01.03.2015, 00:56

Ma olen selles mõttes Aarega täitsa nõus, et kuna tundub olevat isegi keeruline arvutada välja näiteks paarismängu karikaseeria jooksvat tabelit, mis on lihtne matemaatika, mitte valemilik toode, siis vaevalt et on võimalik mingit jooksvat händikäppi arvutama hakata.
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
Kasutaja avatar
holte
 
Postitusi: 8422
Liitunud: 03.01.2005, 00:58
Punkte: 781.00
Asukoht: Rapla

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas polt 01.03.2015, 15:25

Juba Lavrenti osalemine mälumänguvõistlustel, vähemalt eestikate tasemel muudaks asja oluliselt põnevamaks...
Arenege!( Ka taandareng on areng!)
Kasutaja avatar
polt
 
Postitusi: 8171
Liitunud: 05.01.2005, 11:57
Punkte: 147.00
Asukoht: Pärnu

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas erkal 01.03.2015, 20:50

Kõik kes siin sõna võtavad, suudavad enamasti ka võistlusel häid tulemusi näidata, ma siis huvilise/harrastajana lisaks oma vaatenurga ka. Tugevamad mängijad/otsustajad võiks panna ennast hetkeks sellesse olukorda, et te paari hooaja jooksul ei jõua kordagi auhinnalisele kohale. Tahaks näha kaua näiteks polt sõidaks sellisel juhul üle Eesti. Polt kindlasti ütleb selle peale, et tema areneks kodus. Ei, kõigi jaoks ei ole mälumäng nii tõsine tegevus nagu mõnele tipule. Harrastaja loeb siit ja sealt, mis külge jääb see jääb. Igaüks ei kasuta Ankit ja ei õpi iga päev 50 uut fakti.

Olen absoluutselt nõus Lauri jutuga sellest, et pokkeri ja muude hasartmängude fenomen on see, et iga lammas võib heal päeval selle turniiri kinni panna. Sealt tulevad head emotsioonid, mis tõmbavad rahvast veel ja veel osalema. Absoluutselt kõigil on võimalus turniiril hea koht saavutada olenetama soost, rassist või veel mingist muust füüsilisest eripärast. Samamoodi on paljudel muudel spordialadel, kasvõi koroonas kus kehval päeval võin kaotada peaaegu igaühele. Jalgpallis nõrk pargib bussi, lööb oma ühe võimaluse ära, laskesuusatamises segab tuul märgi tabamist, suusk ei libise jne jne.
Mälumängus seda lõbu pole, kuidagi ei saa tippe takistada. Mälumäng on niivõrd spetsiifiline ala. Tugeva on tugevad ja nõrgad on nõrgad. Haruharva tule keegi uus tegija. Positiivsed head emotsioonid tagumiste mängijate jaoks on olematud kui igasugused positiivsed tulemused puuduvad. Midagi ei saada ja sinna see osalemissoov paljude jaoks kaob. Mitte et kõik saama peal väljas oleks, aga fakt on fakt. Transport ja see kõik pole odav lõbu, lisaks aeg.
Pole mõtet arvata, et tagumised mängijad ei taha aeg-ajalt sealt auhinnalaua pealt midagi endale koju viia. Vastupidi. Inimese loomus on juba selline, et tahaks. Olenemata eseme väärtusest, kõigil on see soov. Kui vaadata kasvõi neid kaubamajade hullusid päevasid, siis mingi olematu summa pärast tallutakse üksteisest lausa üle, et midagi saada.

Vaatan kasvõi enda seisukohalt asja. Huvi on, hea meelega osaleks aeg-ajalt, aga pole seda varianti. Ei ela Tartus ega Tallinnas, kus on vähemalt kohalikud liigad. Tean millised on üle-eestilisel tasemevahed. Top 10 saab 80 punkti, harrastajad 30-40 p. See on ju reaalsus, rumalus oleks sõita üle Eesti kui tulemus on ammu ette teada. Lihtsalt tugevatele sponsorit mängimas käia.

Aare jutuga olen ka sisuliselt nõus. Händikäp pole ka päris see vist.
Küll aga ütlen, et küsimuste raskus ei mängi küll mingit rolli minu jaoks näiteks. MIlline on üldse raske küsimus? Vahel vaadates neid tabeleid tundub, et tagumised saavad just soolodena neile pähklitele ainukesena pihta. Just vastupidi sooviks raskeid ja huvitavaid küsimusi, need ju kõigile samad. Ometi ei soovi iga võistlus muusikas Bachi ja Mozartit, kunstis Rembrandti ja da Vincit ja kirjanduses Lutsu ja Tammsaaret vastata.

Ma soovitaks lüüa grupp pooleks. Ütleme top 30 mängib omavahel ja ülejäänud siis omavahel. Ühel ettevõtmisel kaks erinevat turniiri. Need kes räägivad et II liigas mängimine ei paku mingit pinget, võivad vabatahtlikult osaleda tippude turniiril. Keegi ei keelaks, vaidlema ka ei hakka. Igaühe oma vaba valik. Teine tugevusgrupp moodustaks omaette auhinnafondi, olgu see siis nii suur kui tahes. Vähemalt midagi mille nimel pusida. Minu meelest win-win kõigi jaoks. Korraldaja ei kaotaks ju sellest mitte midagi, kõigil mõnusam nv, suminat rohkem.
Ja liigadena oleks see sportlikus mõttes igatahes huvitavam. Hea meelega paneks proovile, kas suudaks tõusta esimesse tugevusgruppi. Paras proovikivi seegi!
Kasutaja avatar
erkal
 
Postitusi: 5641
Liitunud: 03.01.2005, 00:29
Punkte: 446.00

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas Matis 02.03.2015, 13:58

Mälumäng pole pokker juba olemuslikult, lambad seal ei võida. Seal on keskmes siiski teadmised ja peaaju, mitte ainult õnn. Ei poolda mängutegijana mingeid händikäppsüsteeme, katsuge läbi viia sellist keerulist temaatikat, et keegi sisisema ei tuleks.
Samuti ma arvan et Anki kasutab tipudeski mõni üksik ja see kihistamine lõhub seda seltskonda veelgi. Kas sa erkal näiteks lähed Igorile ütlema, et kuule poiss, meil on siin II liiga võistlus sa ei tohi osaleda.
Pigem tuleks panustada mängureklaamile ja sotsiaalmeediale, see on tippmälumängus ikka nõrk.
PS. Käin mälumängus puhtalt mõnu pärast ja maksan tugevalt peale.
Mulle meeldib, kui ema käitub spartalikult
Kasutaja avatar
Matis
 
Postitusi: 2821
Liitunud: 02.01.2005, 14:48
Punkte: 37.00
Asukoht: Kilingi-Nõmmes loomulikult. Iga lõngus elab ainult siin

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas polt 02.03.2015, 15:23

Mälumänguliidu FB lehekülg on tõesti väga nutuses seisus.
Arenege!( Ka taandareng on areng!)
Kasutaja avatar
polt
 
Postitusi: 8171
Liitunud: 05.01.2005, 11:57
Punkte: 147.00
Asukoht: Pärnu

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas erkal 02.03.2015, 16:22

Ma küll ei tea kuidas see händikäpp täpselt toimib, aga arvan ka et see poleks õiglane tippude suhtes. Tipud on teinud kõva töö, et jõuda sinna kus nad hetkel on. Absoluutselt kiidan seda pühendumist ja ei kujuta ette kui palju selleks peab lugema ja uurima/puurima kõike.

Matis sulle vastan väga lihtsalt. Juhul kui see kahe tugevusgrupi süsteem oleks reaalselt käigus, siis panevad asja paika reeglid ja tabelid. Kui ikka Matis Song on eelmise hooaja top 30-s, siis ta II liigas mängida ei saa. Asi lihtne ja loogiline. See maailma spordis juba üle 100 aasta vist paigas. ManU, Arsenal, Barca ega Real M ei lähe ju omaalgatuslikult II liigasse mängima. Pealegi ideaalis toimuks mõlema grupi mängud samal päeval nii et tugevatel pole võimalust selle peale mõeldagi, et läheks osaleks II grupi turniiril.
Paarismäng võiks toimuda ka samal päeval. Üks pikem päev, aga samas parajalt sisukas.

See on uskumatu kui suurt rolli mängivad paljude jaoks kasvõi sõidukulud. Meil kunagi viis koroonavõistlustele kohalik tasuta klubibuss ja see oli koguaeg rahvast täis. Nii kui buss sõidust ära võeti nii kadusid ka kõik mängijad. Ometi oli klubis enamusele jõukohane saavutada võistlustel häid tulemusi.
Jutu mõte on see, et sa võid teha seda reklaami palju tahes aga kui süsteemi ei muudeta, siis inimesed ei hakka sul tühja sõitma. Igaüks saab oma keskpäraseid teadmisi ka internetis küsimusi läbi vaadates kontrollida. Maakilb näitab, et huvilisi on küll. See tuleb lihtsalt kuidagi ära realiseerida.
Kasutaja avatar
erkal
 
Postitusi: 5641
Liitunud: 03.01.2005, 00:29
Punkte: 446.00

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas Matis 02.03.2015, 20:25

Erkal, ma toon näite kus mängusüsteemi ei muudetud, aga reklaam töötas väga kenasti. See oli Tartu individuaalsed meistrivõistlused. Kokku tuli 31 üksikmängijat, kellest 4-5 ma nägin üldse esmakordselt mängimas. See oli hästi õnnestunud reklaam. Indrek Paavle pani nii kuu aega enne mängu FB-sse teabe ülesse, mida ka siis jagati + siin kilvafoorumis. Lisaks ilmselt ka suusõnaline promo, seegi aitab. Aga kui enne mängu ikka paar päeva enne mängugi ei tea, kus asi toimub, siis jääb osavõtt ikka kiduraks. Hea näide oli kasvõi tänavu aasta Maakilva reklaam.
Mulle meeldib, kui ema käitub spartalikult
Kasutaja avatar
Matis
 
Postitusi: 2821
Liitunud: 02.01.2005, 14:48
Punkte: 37.00
Asukoht: Kilingi-Nõmmes loomulikult. Iga lõngus elab ainult siin

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas holte 02.03.2015, 20:55

Erkali liigasüsteemi ideoloogia puhul jääbki mulle täiesti arusaamatuks, et kui väga populaarsel mängul on 31 osalejat, kust kurat või mis alustel see top30 eraldamine käib? Igaüks, kes mängudel käib, on automaatselt top30-s.
Transpordikulusid ei kompenseeri liigas 2 mängimine aga kuidagi.
Maakilb on popp sellepärast, et leiduvad isikud, kes osavõtutasu vallalt välja lunivad, samad isikud
tihti ka orgunnivad transpordi. Nii et pole tegemist mingite liigadega, ikka puhtalt isiklik mugavus.

Käisin ka ise Tartu lahtistel, ütleks osavõtjate järgi, et enamik neist Tartu mängijatest ju ei osale
mujal toimuvatel mängudel absoluutselt. Ehk siis: inimene mängib, aga siis, kui talle mäng koju kätte tuua.
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
Kasutaja avatar
holte
 
Postitusi: 8422
Liitunud: 03.01.2005, 00:58
Punkte: 781.00
Asukoht: Rapla

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas erkal 02.03.2015, 23:52

Matis see on väga hea, kui reklaam toimib. Nüüd katsu nendes mängijates huvi säilitada, et nad ka stabiilselt võistlustel osaleksid.

Sellest et holte paljudest asjadest aru ei saa, tean juba tükk aega. Sa pead ikka arvud ilusti üle vaatama. Selle hooaja rankingut vaadates on tabelis ligi 90 nime, kellest mitmed on korduvalt osalenud etappidel, aga sugugi ei mahu top 30 hulka. Mõni neist isegi päris viimaste hulgas.

Iga hooaja lõpprankingu top 30 või 40 mängijat mängivad omavahel, ülejäänud eraldi.
Transpordikulusid ei hakkagi keegi tagasi saama, lihtsalt omal tasemel mängimine võimaldab paljudel ehk midagigi meenete/raamatute näol tagasi saada. Pluss positiivne elamus. See võimalus praegu hobimängija/harrastaja/noore jaoks puudub.
Pole see asi nii keeruline.
Kui sa väidad, et Maakilva osalejal makstakse kütus+osalemine kinni, siis see on kahtlemata boonus. Vaatasin B-liiga tabelit, 16 (!) võistkonda on punkt-punktis kinni. Vot see on see, mis paneb mootori käima ja tekitab häid emotsioone. Ole sa siis esimene või viieteistkümnes, kutsub kohe järgmisel aastal uuesti osalema ja enda tulemust parandama. Üle-eestilisele on ka samasugust põnevust vaja.
Maakilval osalejad teavad oma taset ja sellepärast üle Eesti mängudele ei tule.
Kasutaja avatar
erkal
 
Postitusi: 5641
Liitunud: 03.01.2005, 00:29
Punkte: 446.00

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas holte 03.03.2015, 00:15

hea küll, ma võin erkali jaoks siis otse ära tõlkida: "Ma ei saa aru demagoogitsemisest."
Tee mäng, kus küsimused on ühed, aga arvestus kahepõhine: "targad" ja "lollid".
Sina väidad siin pikemat aega juba kohvipaksu pealt, et lollide liigasse pürgijaid tuleb sama palju
kui tarku kokku, mängijate arv mitmekordistub ja seda sel põhjusel, et lollimatel on lootus auhinnale ja nad saavad siis konkureerida omavahel. Lisaks Sa väidad veel eriti imelikult, et üks edasilükkav vedur on tahe pürgida paremasse liigasse(?!) Ehk siis sinna, kus hetkel ei taheta niisama mängida.
Mina väidan lihtsalt, et nii lihtne see mängimishuvi tekitamine kah ei ole.
Aga mina ei tunne mingit moraalset survet selle tõestamiseks sellist jaburat mängu korraldada. Sina aga peaksid minu veenimiseks vist küll seda tegema. Sest muidu on Su jutt üks tühipaljas aur.
Sinu võrdlused koroona- ja hokiliigadega ei tööta sel labasel põhjusel, et Sinu näidetes ju mängitakse reaalselt sel puhul nõrgemas liigas nõrgemate vastastega, s.t on lihtsam mäng.
Mida ma ka olen üritanud väita, et ma ei välista, kui teha teised küsimused, lihtsamad, et inimestel poleks loll tunne saada 8 punkti sajast kui võitja saab 70, siis on kõik võimalik. Aga erkali teoreem on, et võistlus on jube huvitav, kui käib rabelemine liigas, kus võitja saab 7, teine koht 5 ja kolmas ühe punkti. No ei ole. Eriti kui on kõrval ikka samamoodi võrdlus tippmeestega, kes vastavad samadele küsimustele. Nõmeda tunde saab nii ainult, ei enamat.
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
Kasutaja avatar
holte
 
Postitusi: 8422
Liitunud: 03.01.2005, 00:58
Punkte: 781.00
Asukoht: Rapla

Re: mida muuta mälumängus

PostitusPostitas erkal 03.03.2015, 17:06

Kulla holte esiteks ajad sa nii jaburat juttu, kes see sul 7 punkti saab. Kui top 30-40 pealt grupp pooleks lüüa, siis võitja võib konkurentsi tõustes vabalt 40-50 p saada. Demagoogia vist tähendas midagi sellist et kuulajaskonda püütakse ebaausalt mõjutada. Seda teed sa juba kahe päeva jooksul teist korda. Esiteks väänad tõde selle kohta, et võitja hakkab sul saama 7 punkti ja kõik kes mängivad saavad top 30-sse. Ma olen liiga "loll" (ikkagi lollide liigas ju) selle jaoks, et täpselt nende kõikide võõrsõnade tähendust teada.
Teiseks pole minu kohus sind kuidagi veenda ega midagi sulle tõestada, ära ela unistustes.
Selle asemel, et jalgu trampida ja jonnida nagu väike plika et see või see ei toimi, parem paku välja endapoolseid lahendusi mälumängu elu põnevaks tegemiseks.
Keegi ei tea kas miski toimib, enne kui ei proovita.

Minu arvates tuleks lihtsalt kõik asjalikud idee kokku koguda, panna mõnel suuremal võistlusel, näiteks Maakilva mingil etapil küsitlusele ja siis saab teada mis rahvast huvitaks ja mis mitte.
Kasutaja avatar
erkal
 
Postitusi: 5641
Liitunud: 03.01.2005, 00:29
Punkte: 446.00

EelmineJärgmine

Mine Kilvafoorum

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 7 külalist

cron