Taivo üksikmäng 21. mail

Arutelu mälumänguteemade üle (Discussion Board)

Moderaatorid: aadu, Hallvatt

Kasutaja avatar
Taivo
Postitusi: 1962
Liitunud: 25.11.2008, 17:31
Asukoht: Internet loomulikult. Igaüks, kes ei ela, asub Internetis.
Kontakt:

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas Taivo »

Vaat mida ka kõike teada saab! Mina lisasin vastuste lehele kolm allikat, mille järgi Lontov jäigi viimaseks hundi murtud inimeseks Eestis, ja nüüd tuleb välja, et kõik need allikad eksivad ja polnudki viimane! Tuleb teadmiseks võtta.
Kasutaja avatar
polt
Postitusi: 8190
Liitunud: 05.01.2005, 11:57
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas polt »

Ma olen selle Taivo mänguga küll alles poole peal-aga siiani tundub mulle küll, et jumalast normaalne mäng. Taivo sa minuga koos ei taha järgmine aasta mõnda mängu teha?
Arenege!( Ka taandareng on areng!)
Kasutaja avatar
aadu
Postitusi: 3564
Liitunud: 02.01.2005, 11:52
Asukoht: Rakvere/Kullenga

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas aadu »

Mulle ka täitsa meeldis, eks norida saab alati, aga muidu täitsa ok
"Me ei ole veel haridusministriga lõplikus tões kokku leppinud."
Jürgen Ligi
IS2

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas IS2 »

Taivo tõsine ja programmiline lähenemine mälumängule on igatahes tunnustustvääriv. Ta võiks oma ideest ka pikemalt kirjutada. Mulle jäi kõrvu (Taivo poolt enne mängu ettekantust) selline mõte, et kui keskkoolis õpilane ei ole andekas laulmises ja kehalises kasvatuses, siis teiste ainete hästi õppimisel on võimalik kool ka medaliga lõpetada. Nüüd mälumängus aga on väga suur osatähtsus muusikal ja spordil ning nn"põhiained" jäävad tahaplaanile.

Küsimuste temaatika jagamise aluste üle võib vaielda, kuid mingi korrastatus võiks mängus siiski olla.

Sellega seoses tuli mulle meelda ka ühe mälumänguhuvilise mõte, et mälumängust võiks välja jätta kiireltmuutuvad päevakajalised teemad (popmuusika, värsked spordivõistlused, päevapoliitika, uued filmid jne) ning küsida vaid klassikalisi asju (ajalugu, sh ka sinna kinnistunud kultuuri- ja spordisündmusi, teadust, tehnikat, geograafiat, loodust). Need peaks olema siis asjad, mida haritud ja intelligentne inimene võiks teada (teisisõnu siis "karmilt klassikaline mälumäng").

Samas võib selline lähenemine viia selleni, et tegu pole enam "mänguga", vaid mingi tõsise "kontrolltööga". Nii et mängulisus peaks ka jääma.

Igal juhul on mul väga hea meel, et mul õnnestus 25 aastat peale lõpetamist tulla esmakordselt TTÜ meistriks:)
Omal ajal üldisi mänge ei tehtud, need toimusid teaduskondades eraldi.

Tahaks loota, et TTÜ lahtised meistrivõistlused jätkuvad ning Taivo lihtsustab pisut järgmisel korral oma küsimusi (ja kasutab null-autot). Eraldi võiks arvestus olla ka tudengite osas.
IS2

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas IS2 »

Ahjaa, veel niipalju, et maleülesande lahendamine mälumängus oli ka huvitav mõte, aga kui samal ajal pead mõtlema vastuseid veel paljudele üsna rasketele küsimustele, siis ei jõua erinevate tegevustega korralikult üheaegselt hakkama saada. Pealegi - vangerdada saab ainult siis, kui kuningas ja vanker pole enne liikunud. Seda aga eelduses antud ei olnud...

Ja eks pisut piinlik ole küll, et need matemaatikavalemid nii meelest ära läinud on.
Kasutaja avatar
tauno
Postitusi: 3066
Liitunud: 03.01.2005, 10:27
Asukoht: Vabaduse väljaku trammipeatus

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas tauno »

olen küll märganud, et halvemal juhul tähendab see klassikaliste teemade küsimine miljonendat korda Ostwaldi, Shaw, Salingeri, Lampedusa jne küsimist... ega siis klassikalistes teemades a la geograafia või ajalugu või maalikunst pole midagi halba, kuni ei hakata taas nämmutama samu asju.
muusika küsimise suhtes ma ei ole nõus - küsitakse siiski võrdlemisi vähe
Vilniuse Žalgiris
umbluu
Postitusi: 21
Liitunud: 03.01.2011, 11:31

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas umbluu »

Teadmiseks IS2-le: maleülesannete puhul ongi vangerdamine eeldatavalt alati võimalik. Selle mittelubamine aga mainitakse eraldi.
Kasutaja avatar
polt
Postitusi: 8190
Liitunud: 05.01.2005, 11:57
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas polt »

Üksikmängus ei saa jah maleülesannet hästi küsida. teised küsimused tahavad ka vastust. Aga võistkonnamängus, palun väga-seal pannakse lihtsalt kõige pädevam kuju kindlat kaht punkti tooma ja teised tegelevad ülejäänud küsimustega. Ei ole ju vaja etkõik vastust teaksid -piisaB kui üks teab!
Arenege!( Ka taandareng on areng!)
valle
Postitusi: 27
Liitunud: 19.10.2009, 17:21

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas valle »

Loodan ka et Taivo jätkab. Selline soovitus et kui tahta suuremat tudengite osavõttu siis võiks ürituse muul ajal läbi viia. Hetkel olid kõik tudengid kellega kokkupuutun kibedalt ametis oma lõputööde kirjutamisega. Soovitaksin oktoobri lõppu, novembri algust.
Kasutaja avatar
Henry IX
Postitusi: 7741
Liitunud: 25.03.2005, 21:40
Asukoht: Kännus, Tallinnas

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas Henry IX »

Maleülesanne oli mõnus vaheldus. Ja mis mõtlemisaega siin kulub - matt ühe käiguga. 0-0 oli küll ainuvõimalik.
Fabregas sooritas väljakule väljaheite.
Kalev TV kommentaator
Sven

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas Sven »

Palun vabandust, aga kas võimalik variant ei ole ka f7-f8L, ehk siis ettur lipustub?
Kasutaja avatar
holte
Postitusi: 8422
Liitunud: 03.01.2005, 00:58
Asukoht: Rapla

Re: Taivo üksikmäng 21. mail

Postitus Postitas holte »

f8L või f8V peale jääb Kg2.

Üldiselt on selle maleülesandega nii-naa, kes natukegi on neid
lahendanud, sellel ei tohiks üle 10 sekundi aega võtta, kui ka väga
ähmi lähed, sest ikkagi 1-käiguline, saab ju lihtsalt vaadata kuninga
vabad väljad ära ja siis leida käik, mis need katab.
Etüüdide-ülesannete puhul eeldatakse ka vaikimisi, et vangerdamine
võimalik, nii et mingit esitusviga siin ei ole.
Klassikaline mälumänguküsimus see muidugi ka pole, aga
no pole ka näiteks nullist naturaallogaritmi võtmine seda..

Mina kooliajast mäletan log-idest ainult seda, et log (e. 10logaritm) 100-st on 2,
mis tähendab, et 10ˇ2=100 ja selle ülesande puhul ma siis hakkaks seda
teadmist aretama log n-i peale ja mul võttis oma pool minutit kuni minut,
enne kui ma pusserdades jõudsin järelduseni, et e astmes x ei saa null olla.
Trigonomeetrilise lihtsustamise puhul on halb see, et tegelik lihtsustamine+
algteadmisi appi võttes oleks ehk juba liig ja siis peabki kas teadma või kobatama,
teades, et enamike selliste lihtsustamiste tulemus on 0, 1 või pluss-miinuslõpmatus.

A* mäng oli just oma omapärasuses tore ja nulliringide arv tuleb ikka pigem osavõtjate
vähesusest.
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
Vasta