Mälumängurite tüüpe
Mälumängurite tüüpe
Ühel hiljutisel mälumängurite koosviibimisel sai mõeldud erinevate mängijate teravatele tüüpidele. Sai need „ajaloo huvides“ nüüd ka kirja pandud - mõeldud küll meelelahutusena, aga kui keegi tahab end solvatuna tunda, ega siis ei saa sedagi keelata. Pealegi on enamik mängijaid nagu ka järgneva autorid tegelikult mitme variandi vahevormid, mitte puhtalt ühe tüübi esindajad.
Politruk
Mängija võistkonnamängus. Reeglina midagi eriti ära ei vasta, aga pidevalt õiendab teistega ja kasutab peepvainulikke lauseid nagu „Noh, poisid, paneme nüüd ära“, „Noh, mõtleme“, „Pange nüüd kirja!“, „Neli punkti vahe, võtame järele!“ jne. Esineb ka vormina „Stenografist“, kelle ainus roll on vastuseid lehele kirja panna (teadmiste puudumisel vahel vales järjekorras) ning "Yesman", kelle roll on teisi kiita.
Master of the Obvious ehk Päevselgete Vastuste Valitseja
Tunneb piiritut rõõmu vastuse ära vastamisest, kuigi tegu oli ilmselt nii lihtsa vastusega, et kõik seda teadsid. Pidevalt kostab sealt võistkonnast hõiskeid „Väggga hea!“, „Vohhhhh!“, „Oligi Kanepi!!“ jne. Pausi ajal käib kõigile rääkimas, et just tema vastas selle ära, kuigi vastus võis juba tükk aega enne tema reaktsiooni kirjas olla.
McEnroe
Peksab ennast mängu alates emotsionaalselt üles. Vaidleb kohtunikuga iga punkti pärast, mangub ühte punkti, kuigi õige vastusega on ühist ainult esitäht vms. Eksides kostab tema suust üle saali „P...si!!“ . „P....sse!!“ jne.
Baskin ehk Raikin
Tunneb vajadust pidevalt nalja teha ja kipub vastuseid magedate naljadega kommenteerima (ha-ha-haa, kas see oli tänane pede- või juudiküsimus?).
Vana sepp
Tulest ja veest läbi käinud staažikas kilbar, kes paljudes mängudes asendamatu. Oskab öelda, et „seda küsiti juba 1984 Tarvanpää“ mängus, on joonud klaasikese kõigi omaaegsete kolhoosijuhtidega, teab nõukogude filminäitlejaid, kõiki laskepesade ette viskunuid ja sotsialistliku töö kangelasi.
Quadruple Bock
Suudab ühe mängu käigus ilmekalt tõestada põie plastilisuse teooriat. Mängujuhi rollis tekitab huvitavaid olukordi. Erivormina „Unimüts“ võib keset mängu magama jääda.
Düsgraaf
Mängujuht, kes ei suuda sisse lülitada spellerit ja teeb kirjuvigusid igas küssimuses.
Doktor Zoidberg
Ei suuda kirjutada ühtegi loetava käekirjaga vastust.
Viimane mohikaanlane ehk Juhan Paadam
Ei tea, et vahepeal on kätte jõudnud aasta 2010. Küsib suures osas asju, mida võinuks esitada 1986 ENE baasil (ja suures osas sealt võtabki). Pildid on õudsa kvaliteediga, küsimused vahel lausa käsitsi kirjutatud, vastustelehed oleks nagu peldikupaberi rullist rebitud.
Kõik Surnud Kosmonaudid ehk Kuidas Liigitub Hagu
Armastab iga aasta osalejate ajusid kokku lasta mingi ühe spetsiifilise lemmikteemaga, mida just tema mingi lapsepõlvetrauma või oma ameti tõttu teab. Selle alaliik on mh „Rüütlirist briljantide ja tammelehtedega“, "Kantri alati jääb", "Vanal hääl Eesti ajal oli palju ministreid" ning "Lavakunstikateedri VII lend".
Mul juba on üks raamat
Võtab mõõdutundetult palju küsimusi ühest konkreetsest raamatust (a´la Hamiltoni „Antiikmütoloogia“, „see raamat Vene tsaaridest“ jne).
Ah see oligi
Pärast vastuse teatamist ütleb alati, et seda ta mõtles jah, aga ei hakanud välja pakkuma.
Wikipede
Kõigi küsimuste sõnastus sarnaneb kahtlaselt palju vastava Wikipedia artikliga
Estica-mees
Hoiab rahvustunde küsimust au sees, teab kõigi laulupidude kõiki lauljaid nimepidi, välis-eesti viiuldajatest rääkimata. Teeb mitte-estica küsimuste ajal väikse põlastava uinaku.
Juristiraisk
Täidab vastustelehti arusaamatult laveeriva sõnastusega, et vähemalt üks punkt kätte saada. Suudab kirjutada tähti, mis meenutavad ühteaegu nii Õ, S kui J-tähte.
Anaaloperaator
Kui kümnetähelise vastuse üks täht on vale, võtab punkti maha. Kui mölisema lähed, siis kaks.
Jakob Hurt
Annab kõigile küsimustele ainult rahvapärase nimega vastuseid. Mis mõttes desoksüribonukleiinhape? Meil Järvamaal on see öhkam! Ausõna!
Tegelikult
Kukub vastamise ajal või vastuste lugemisel õiendama, et mingi detail on sõnastuses valesti tõlgendatud ja TEGELIKULT on see asi hoopis teisiti. Sageli juhtub reaalvaldkonna või selliste küsimustega, mille eriala inimesi saalis vähe.
Endel Lippmaa ehk Julian Assange
Alati on kaasas posu pabereid, mida kõigile jagab. Vanad mängud, ajalehed, fotod, kutsed uutele mängudele jne.
Adrenaliintuupur ehk 11. klassi füüsikaeksaminant
Üritab viimasel hetkel enne mängu algust tuupida ja on selleks kaasa tassinud pool ENEt, Maailma viljad, Mütoloogia leksikoni, Maailma maalikunsti ajaloo jms.
Iniseja, spetsifikatsioon nr 1
Leiab kogu mängu peale ühe kirjavea ja siis õiendab veel kolm plokki hiljem kõva häälega, nii et teised ei kuule omi mõtteidki.
Iniseja, spetsifikatsioon nr 2
Pärast mängu algul kiidab, kuid siis järgneb AGA. Suur.
Autist
mingites teemades väga tugev, hoiab vaikselt omaette, võib tegelikult olla meeldiv inimene, aga teistega eriti ei suhtle.
Laokoon
Kuulutab enne mängu algust kaaslastele, et tänane mäng läheb küll perse või et "ma ju ütlesin, et mida me siia sõidame?".
Puuduv lüli
müütiline puuduv mängija tiimis, kes peaks andma olulise kvaliteedihüppe
Kosmopoliit
Teab öelda Yokohama ja Lagose viis peatänavat, aga „Õnne 13“ tegelasi ei oska nimetada ja naaskelnokka ikka veel ära ei tunne.
Ükssarvik
Müütiline universaalne mälumängur, keda ilmselt ei ole sündinud. Mälumängur, kes suudaks võita nii MM-i kui Vändra Karu (või Kilingi-Nõmme, Maakilva jne)
Lapskilbar
Enamasti võetud „vanade seppade“ võistkonda, et vastaks ära Shakira ja Jennifer Anistoni (mille peale võistkonna Päevselgete Vastuste Valitseja karjatab „Vägggga hea!“). Muu aja istub vaikselt.
Noor tatt
Iga alla 40-aastane mälumängur. Ilmselt laieneb tema määratlus varsti kõigi alla 50-aastaste kohta.
Viktor Alonen
Ei vasta, vaid peamine ülesanne on häirida konkureerivate võistkondade mängijaid. Suudab vahel isegi paarismängus oma partneriga, haruldasemal puhul isegi üksikmängus iseendaga, tülli minna.
Stelleri meriõhv
Surnud legendid, kellest räägitakse siiamaani, kuidas keegi kunagi midagi tegi ja selliseid enam iial ei tule.
Sohver ehk freerider
Enamasti võistkonnamängudes esinev tegelane, kelle suurim panus on ülejäänud võistkonnaliikmed mängukohta tuua. Selle erivormina esineb „rockefeller“, kelle panus on maksta võistkonna osalustasu.
Xanthippe
Käib mängudel, sest kodus on tige naine/mees ja nii on ettekääne õue saada.
Fox Mulder ehk Jüri Lina
Räägib pidevalt vandenõuteooriatest, millised mängujuhid on äraostetud, kes küsimusi lekitavad ja omavahel vastuseid vahetavad.
Vene rulett
Ei ütle kindla teadmisena ühte vastust, vaid kipub alati ütlema, et see on üks kahest variandist. Või kolmest.
Rahvakunstnik
Mängujuht, kes kipub aeg-ajalt laulma, maailma riikide hümne kehaavauste abil esitama ja trumme lööma.
Erivajadustega laste hooldaja
Räägib enne iga mängu algust, mis pidi vastusteleht ette võtta (kuigi see on ruudukujuline) ja kuhu võistleja number kirjutada. Veerand teevad ikka valesti.
Nimekiri pole lõplik ja võib täieneda.
Politruk
Mängija võistkonnamängus. Reeglina midagi eriti ära ei vasta, aga pidevalt õiendab teistega ja kasutab peepvainulikke lauseid nagu „Noh, poisid, paneme nüüd ära“, „Noh, mõtleme“, „Pange nüüd kirja!“, „Neli punkti vahe, võtame järele!“ jne. Esineb ka vormina „Stenografist“, kelle ainus roll on vastuseid lehele kirja panna (teadmiste puudumisel vahel vales järjekorras) ning "Yesman", kelle roll on teisi kiita.
Master of the Obvious ehk Päevselgete Vastuste Valitseja
Tunneb piiritut rõõmu vastuse ära vastamisest, kuigi tegu oli ilmselt nii lihtsa vastusega, et kõik seda teadsid. Pidevalt kostab sealt võistkonnast hõiskeid „Väggga hea!“, „Vohhhhh!“, „Oligi Kanepi!!“ jne. Pausi ajal käib kõigile rääkimas, et just tema vastas selle ära, kuigi vastus võis juba tükk aega enne tema reaktsiooni kirjas olla.
McEnroe
Peksab ennast mängu alates emotsionaalselt üles. Vaidleb kohtunikuga iga punkti pärast, mangub ühte punkti, kuigi õige vastusega on ühist ainult esitäht vms. Eksides kostab tema suust üle saali „P...si!!“ . „P....sse!!“ jne.
Baskin ehk Raikin
Tunneb vajadust pidevalt nalja teha ja kipub vastuseid magedate naljadega kommenteerima (ha-ha-haa, kas see oli tänane pede- või juudiküsimus?).
Vana sepp
Tulest ja veest läbi käinud staažikas kilbar, kes paljudes mängudes asendamatu. Oskab öelda, et „seda küsiti juba 1984 Tarvanpää“ mängus, on joonud klaasikese kõigi omaaegsete kolhoosijuhtidega, teab nõukogude filminäitlejaid, kõiki laskepesade ette viskunuid ja sotsialistliku töö kangelasi.
Quadruple Bock
Suudab ühe mängu käigus ilmekalt tõestada põie plastilisuse teooriat. Mängujuhi rollis tekitab huvitavaid olukordi. Erivormina „Unimüts“ võib keset mängu magama jääda.
Düsgraaf
Mängujuht, kes ei suuda sisse lülitada spellerit ja teeb kirjuvigusid igas küssimuses.
Doktor Zoidberg
Ei suuda kirjutada ühtegi loetava käekirjaga vastust.
Viimane mohikaanlane ehk Juhan Paadam
Ei tea, et vahepeal on kätte jõudnud aasta 2010. Küsib suures osas asju, mida võinuks esitada 1986 ENE baasil (ja suures osas sealt võtabki). Pildid on õudsa kvaliteediga, küsimused vahel lausa käsitsi kirjutatud, vastustelehed oleks nagu peldikupaberi rullist rebitud.
Kõik Surnud Kosmonaudid ehk Kuidas Liigitub Hagu
Armastab iga aasta osalejate ajusid kokku lasta mingi ühe spetsiifilise lemmikteemaga, mida just tema mingi lapsepõlvetrauma või oma ameti tõttu teab. Selle alaliik on mh „Rüütlirist briljantide ja tammelehtedega“, "Kantri alati jääb", "Vanal hääl Eesti ajal oli palju ministreid" ning "Lavakunstikateedri VII lend".
Mul juba on üks raamat
Võtab mõõdutundetult palju küsimusi ühest konkreetsest raamatust (a´la Hamiltoni „Antiikmütoloogia“, „see raamat Vene tsaaridest“ jne).
Ah see oligi
Pärast vastuse teatamist ütleb alati, et seda ta mõtles jah, aga ei hakanud välja pakkuma.
Wikipede
Kõigi küsimuste sõnastus sarnaneb kahtlaselt palju vastava Wikipedia artikliga
Estica-mees
Hoiab rahvustunde küsimust au sees, teab kõigi laulupidude kõiki lauljaid nimepidi, välis-eesti viiuldajatest rääkimata. Teeb mitte-estica küsimuste ajal väikse põlastava uinaku.
Juristiraisk
Täidab vastustelehti arusaamatult laveeriva sõnastusega, et vähemalt üks punkt kätte saada. Suudab kirjutada tähti, mis meenutavad ühteaegu nii Õ, S kui J-tähte.
Anaaloperaator
Kui kümnetähelise vastuse üks täht on vale, võtab punkti maha. Kui mölisema lähed, siis kaks.
Jakob Hurt
Annab kõigile küsimustele ainult rahvapärase nimega vastuseid. Mis mõttes desoksüribonukleiinhape? Meil Järvamaal on see öhkam! Ausõna!
Tegelikult
Kukub vastamise ajal või vastuste lugemisel õiendama, et mingi detail on sõnastuses valesti tõlgendatud ja TEGELIKULT on see asi hoopis teisiti. Sageli juhtub reaalvaldkonna või selliste küsimustega, mille eriala inimesi saalis vähe.
Endel Lippmaa ehk Julian Assange
Alati on kaasas posu pabereid, mida kõigile jagab. Vanad mängud, ajalehed, fotod, kutsed uutele mängudele jne.
Adrenaliintuupur ehk 11. klassi füüsikaeksaminant
Üritab viimasel hetkel enne mängu algust tuupida ja on selleks kaasa tassinud pool ENEt, Maailma viljad, Mütoloogia leksikoni, Maailma maalikunsti ajaloo jms.
Iniseja, spetsifikatsioon nr 1
Leiab kogu mängu peale ühe kirjavea ja siis õiendab veel kolm plokki hiljem kõva häälega, nii et teised ei kuule omi mõtteidki.
Iniseja, spetsifikatsioon nr 2
Pärast mängu algul kiidab, kuid siis järgneb AGA. Suur.
Autist
mingites teemades väga tugev, hoiab vaikselt omaette, võib tegelikult olla meeldiv inimene, aga teistega eriti ei suhtle.
Laokoon
Kuulutab enne mängu algust kaaslastele, et tänane mäng läheb küll perse või et "ma ju ütlesin, et mida me siia sõidame?".
Puuduv lüli
müütiline puuduv mängija tiimis, kes peaks andma olulise kvaliteedihüppe
Kosmopoliit
Teab öelda Yokohama ja Lagose viis peatänavat, aga „Õnne 13“ tegelasi ei oska nimetada ja naaskelnokka ikka veel ära ei tunne.
Ükssarvik
Müütiline universaalne mälumängur, keda ilmselt ei ole sündinud. Mälumängur, kes suudaks võita nii MM-i kui Vändra Karu (või Kilingi-Nõmme, Maakilva jne)
Lapskilbar
Enamasti võetud „vanade seppade“ võistkonda, et vastaks ära Shakira ja Jennifer Anistoni (mille peale võistkonna Päevselgete Vastuste Valitseja karjatab „Vägggga hea!“). Muu aja istub vaikselt.
Noor tatt
Iga alla 40-aastane mälumängur. Ilmselt laieneb tema määratlus varsti kõigi alla 50-aastaste kohta.
Viktor Alonen
Ei vasta, vaid peamine ülesanne on häirida konkureerivate võistkondade mängijaid. Suudab vahel isegi paarismängus oma partneriga, haruldasemal puhul isegi üksikmängus iseendaga, tülli minna.
Stelleri meriõhv
Surnud legendid, kellest räägitakse siiamaani, kuidas keegi kunagi midagi tegi ja selliseid enam iial ei tule.
Sohver ehk freerider
Enamasti võistkonnamängudes esinev tegelane, kelle suurim panus on ülejäänud võistkonnaliikmed mängukohta tuua. Selle erivormina esineb „rockefeller“, kelle panus on maksta võistkonna osalustasu.
Xanthippe
Käib mängudel, sest kodus on tige naine/mees ja nii on ettekääne õue saada.
Fox Mulder ehk Jüri Lina
Räägib pidevalt vandenõuteooriatest, millised mängujuhid on äraostetud, kes küsimusi lekitavad ja omavahel vastuseid vahetavad.
Vene rulett
Ei ütle kindla teadmisena ühte vastust, vaid kipub alati ütlema, et see on üks kahest variandist. Või kolmest.
Rahvakunstnik
Mängujuht, kes kipub aeg-ajalt laulma, maailma riikide hümne kehaavauste abil esitama ja trumme lööma.
Erivajadustega laste hooldaja
Räägib enne iga mängu algust, mis pidi vastusteleht ette võtta (kuigi see on ruudukujuline) ja kuhu võistleja number kirjutada. Veerand teevad ikka valesti.
Nimekiri pole lõplik ja võib täieneda.
Viimati muutis tauno, 24.11.2010, 12:06, muudetud 20 korda kokku.
Vilniuse Žalgiris
Re: Mälumängurite tüüpe
Irw. Ma soovitaks seda täiendada meie meedia nn. "arvamusliidriga", kelle omaduseks on kõikjal ja kõiges särav helge tarkus (samas ei suuda ta oma telefoninumbritki vajadusel meenutada) . Ta on suuteline kõiki ja kõike lahterdama, kõikjal ja kõiges kompetentne, ent eelistab filosoofiks jääda ning alati pärast teab kõiki vastuseid, aga need ei tulnud meelde. Haigutab ja igavleb. Või on siis väga sõnakas nagu telestaar (Juku-Kalle, Peeter Oja, Margit Suutropp, Aarne Esimene ja ainus vms.) ning üritab kõikjal ja kõiges oma "vaieldamatu" tarkusega arvamust õigeks arvata ning jagab kõikjale oma "hindamatuid" hinnaguid. Ja ei suuda mõista, et inimesed ongi erinevad ja pole mõtet taandada kõiki vaid oma kitsale vaatenurgale ja õllelauaringi
Püstolreporter Sven Soiveri menüü: Magustoiduks olid puuviljad vahukoorega ja värskekapsasupp.
Re: Mälumängurite tüüpe
Nimekirjast on puudu veel üks tüüp, nimelt internetikilbarid. Siia alla lähevad siis kõiksugu cadmanid, cimblerid ja jumal teab kes veel. Tegemist siis kilbaritega, kes päris mängudel kohal ei käi, vaid mängivad ainult Mnemomaratonis. Ja jumal tänatud, et ei käi, sest mul isiklikult kaoks siis küll igasugune lootus päris mängudel esimeste kohtade peale võistelda. MM-i kohalikus mängus jääks ilmselt laeks maksimaalselt 4.-5. koht. Sageli tuleb mnemomaratoni postitusi lugedes tõsine alaväärsustunne peale. Millised teadmised, milline põhjalike taustateadmistega vürtsitatud analüüsioskus... Asju, millest pole kuulnudki, lajatatakse ära iseenesestmõistetavusega või käiakse välja vihjetena jne.
Re: Mälumängurite tüüpe
Selle tüübi nmetuseks võiks olla ka "valgustatud gigant"
Ove kirjutas:Nimekirjast on puudu veel üks tüüp, nimelt internetikilbarid. Siia alla lähevad siis kõiksugu cadmanid, cimblerid ja jumal teab kes veel. Tegemist siis kilbaritega, kes päris mängudel kohal ei käi, vaid mängivad ainult Mnemomaratonis. Ja jumal tänatud, et ei käi, sest mul isiklikult kaoks siis küll igasugune lootus päris mängudel esimeste kohtade peale võistelda. MM-i kohalikus mängus jääks ilmselt laeks maksimaalselt 4.-5. koht. Sageli tuleb mnemomaratoni postitusi lugedes tõsine alaväärsustunne peale. Millised teadmised, milline põhjalike taustateadmistega vürtsitatud analüüsioskus... Asju, millest pole kuulnudki, lajatatakse ära iseenesestmõistetavusega või käiakse välja vihjetena jne.
Re: Mälumängurite tüüpe
Irw! Siit saaks Limbergi mälumänguraamatule väärt lisandusi.
Arenege!( Ka taandareng on areng!)
Re: Mälumängurite tüüpe
ove ei pea tegelikult mitte kartma, siin on paar teemat kuidagi niivõrd
kitsalt spetsialiseeruma hakanud, et lihtsurelik ei saa aru ei küsimusest,
vastusest ega ka vahepealsest vihjetest või millest iganes.
Üllatavat pole siin väga midagi, sest kui üks fänn suudab küsida, siis suudab
teine ka ilmselt vastata. Ja reaalses mängus on siiski ka teemavaheldus.
Näiteks, eriti arvestades mälurite humanitaarset kallakut poleks keeruline
teadus-tehnikas mõni ttü-aegne kursakaaslane kampa võtta ja diferentsiaal-
matemaatika või mingite bernoulli torudega siin lõputult kordamööda küsida.
Mis ei tee meid reaalmängus ovele eriti ohtlikumaks.
A' ove ei karda mind niikuinii, ma ikka mõnel mängul aastas käin ka
kitsalt spetsialiseeruma hakanud, et lihtsurelik ei saa aru ei küsimusest,
vastusest ega ka vahepealsest vihjetest või millest iganes.
Üllatavat pole siin väga midagi, sest kui üks fänn suudab küsida, siis suudab
teine ka ilmselt vastata. Ja reaalses mängus on siiski ka teemavaheldus.
Näiteks, eriti arvestades mälurite humanitaarset kallakut poleks keeruline
teadus-tehnikas mõni ttü-aegne kursakaaslane kampa võtta ja diferentsiaal-
matemaatika või mingite bernoulli torudega siin lõputult kordamööda küsida.
Mis ei tee meid reaalmängus ovele eriti ohtlikumaks.
A' ove ei karda mind niikuinii, ma ikka mõnel mängul aastas käin ka
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
- cimbler
- Postitusi: 2765
- Liitunud: 10.10.2007, 09:08
- Asukoht: Saku loomulikult. Iga normaalne õllesõber elab Sakus.
Re: Mälumängurite tüüpe
Tüübid andekalt lahterdatud. Hea õppematerjal tõepoolest
Jäi jumalaga puberteet...
Re: Mälumängurite tüüpe
Selleks paanikaks jah ilmselt põhjust ei ole. Aga see kordi räägitud teema, et ega siin pole mõtetki malumängu laadis küsimusi esitada - vastuselehti ei ole ja see punktirehkendus on kah totter. Need pigem aktiivsuspunktid kui teadmisi näitavad. Ja omaette teema, et pole vaja lollusi vuriseda stiilis "kus on pumbad", nagu meie ministrid riigikogu infotunnis, vaid saab ka pakutud vastuse kohta vahepeal infi vaadata. Ja ei see Su integraliteeoria kehti ühti. Tegelt see popmuusika maakera ongi üsna pisike ja kui miskit veidigi keerukamat küsida, siis jääb lauda (nagu näiteks Osvaldo Farres). Tore muidugi, et Erasmo Carlos ei jäänud, mida ma tõsiselt kartsinholte kirjutas:ove ei pea tegelikult mitte kartma, siin on paar teemat kuidagi niivõrd
kitsalt spetsialiseeruma hakanud, et lihtsurelik ei saa aru ei küsimusest,
vastusest ega ka vahepealsest vihjetest või millest iganes.
Üllatavat pole siin väga midagi, sest kui üks fänn suudab küsida, siis suudab
teine ka ilmselt vastata. Ja reaalses mängus on siiski ka teemavaheldus.
Aga siin ei lahterdatud muteada küsijaid. Meil on muide ühes mansas taoline egotrippar olnud (no et ta oli ka ülemus, siis ei saanud ju temaga ka vaielda). Tulemusest selle mansaga ma parem ei räägiks. Ka vene ajal oli sihukesi, saati siis nüud.
Püstolreporter Sven Soiveri menüü: Magustoiduks olid puuviljad vahukoorega ja värskekapsasupp.
Re: Mälumängurite tüüpe
See on nii hea asi, et pidasin moderaatorina vajalikuks ta kohe eristada. Aitäh, Tauno, nimekiri pakkus palju äratundmisrõõmu.
No sellist küsimust ei tohiks olemaski olla.
- Taivo
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 25.11.2008, 17:31
- Asukoht: Internet loomulikult. Igaüks, kes ei ela, asub Internetis.
- Kontakt:
Re: Mälumängurite tüüpe
Jutuvestja
Kord oli ühes küsimuses vihje mingile legendile. Ma siis jutustasin seda legendi meeskonnakaaslastele paar minutit. Me ei vastanud küsimust ikka ära. Ja lõpuks selgus, et küsimuse vastus polnud legendiga üldse seotud. Mulle heidetakse seda siiamaale ette.
Kaks punkti puudu
Pärast mängu räägib tükk aega, mis koha me oleksime saanud, kui oleksime 2 või 4 punkti rohkem saanud, mis me oleksime auhinnaks saanud ja missugused küsimused pidanuks nende saamiseks ära vastama.
Ma ju ütlesin teile
Kord küsiti üht Euroopa riiki. Meeskonnakaaslane luges peaaegu kõik Euroopa riigid üles, rohkem arutelus ei osalenud. Panime midagi kirja, osutus valeks. Tema süüdistas meid, et me ei pannud kirja õiget vastust, mille ta meile öelnud oli.
Välismaalane
Kirjutab vastustelehele "Kuidas on eesti keeles, seda ma ei tea, aga hotentoti keeles on õige vastus ..."
Kord oli ühes küsimuses vihje mingile legendile. Ma siis jutustasin seda legendi meeskonnakaaslastele paar minutit. Me ei vastanud küsimust ikka ära. Ja lõpuks selgus, et küsimuse vastus polnud legendiga üldse seotud. Mulle heidetakse seda siiamaale ette.
Kaks punkti puudu
Pärast mängu räägib tükk aega, mis koha me oleksime saanud, kui oleksime 2 või 4 punkti rohkem saanud, mis me oleksime auhinnaks saanud ja missugused küsimused pidanuks nende saamiseks ära vastama.
Ma ju ütlesin teile
Kord küsiti üht Euroopa riiki. Meeskonnakaaslane luges peaaegu kõik Euroopa riigid üles, rohkem arutelus ei osalenud. Panime midagi kirja, osutus valeks. Tema süüdistas meid, et me ei pannud kirja õiget vastust, mille ta meile öelnud oli.
Välismaalane
Kirjutab vastustelehele "Kuidas on eesti keeles, seda ma ei tea, aga hotentoti keeles on õige vastus ..."
Re: Mälumängurite tüüpe
minu lemmik on neist "Ma ju ütlesin teile". need on head mehed
Vilniuse Žalgiris
- Matis
- Postitusi: 2880
- Liitunud: 02.01.2005, 14:48
- Asukoht: Kilingi-Nõmmes loomulikult. Iga lõngus elab ainult siin
- Kontakt:
Re: Mälumängurite tüüpe
"Ma ju ütlesin teile" tüübile on omadus, pärast tema ainukese õige vastuse (seda ka kolme mängu ainukese õige), mahahääletamist olla solvununa terve mängu vait või lausa kolm mängu järjest kriipsusuuga.
"Argipäevaspetsialist" - Tavaolukorras on mõne valdkonna süvaspetsialist, kuid mängu ajal ei oska teha vahet Hitleril ja Göringil ning Picassol ja Dalil.
See pole tüüp, kuid tegu - "Fischerit tegema" - üksinda võistkonnas mängides toomata ühtegi punkti, siis vastuse välja ütlemise ajal oma absurdseid vastuseid üle saali hõikudes, et tõusta tähelepanu keskmesse. Soovitavalt ebakaines olekus
"Argipäevaspetsialist" - Tavaolukorras on mõne valdkonna süvaspetsialist, kuid mängu ajal ei oska teha vahet Hitleril ja Göringil ning Picassol ja Dalil.
See pole tüüp, kuid tegu - "Fischerit tegema" - üksinda võistkonnas mängides toomata ühtegi punkti, siis vastuse välja ütlemise ajal oma absurdseid vastuseid üle saali hõikudes, et tõusta tähelepanu keskmesse. Soovitavalt ebakaines olekus
Mulle meeldib, kui ema käitub spartalikult
Re: Mälumängurite tüüpe
pakun siis omalt poolt ka mõned juurde
(mõned on küll nagu juba kirjeldatud tüüpide alamliigid):
Välistav loogikaguru - ei tee eriti ise mingeid pakkumisi, aga suudab oma loogilise aruteluga
võistkonnakaaslaste pakutud variante maha laita. Tihti ka hiljem õigeiks osutunuid.
Mäluhädadega mälur - isik, kes teab praktiliselt iga küsimuse vastust, aga hetkel ei tule meelde.
Markantsematel juhtudel tuleb talle meelde raamat või film või muu dokumentaalne materjal,
kus ta vastust nägi. Raamatu puhul tuleb meelde leheküljenumber, filmi puhul osatäitjad ja
režissööri armukese kinganumber - aga vastust ei tule. Väga hingestatud juhtumi korral jääb
kogu meeskond mesmeriseeritult vastusepunnitamisele kaasa elama ja unustab bloki muud
küsimused vastamata.
Kohene analüüsija - partner, kes arutab läbi eelmise vooru möödapanekuid ja mida siis oleks
pidanud tegema - selle asemel, et üritada käesolevatele küsimustele vastata
Küsija psüühi 3. astme kontakt - mälur, kes tunneb mängukorraldaja iseärasusi ja suudab küsimuse
ära vastata loogikaga "kaks aastat tagasi küsis ta seda->seda ta küsida ei saa, see oleks tema
arvates liiga keeruline->hetkel on september, s.t vastus on see"
Eile just - väga meeldiv kaaslane, kes ilmselt teab väga palju, aga on tagasihoidlik ja alustab
iga oma lausungit sõnadega "Eile just nägin seda telekas (või lugesin lehest või raamatust),
vastus peaks olema see."
(mõned on küll nagu juba kirjeldatud tüüpide alamliigid):
Välistav loogikaguru - ei tee eriti ise mingeid pakkumisi, aga suudab oma loogilise aruteluga
võistkonnakaaslaste pakutud variante maha laita. Tihti ka hiljem õigeiks osutunuid.
Mäluhädadega mälur - isik, kes teab praktiliselt iga küsimuse vastust, aga hetkel ei tule meelde.
Markantsematel juhtudel tuleb talle meelde raamat või film või muu dokumentaalne materjal,
kus ta vastust nägi. Raamatu puhul tuleb meelde leheküljenumber, filmi puhul osatäitjad ja
režissööri armukese kinganumber - aga vastust ei tule. Väga hingestatud juhtumi korral jääb
kogu meeskond mesmeriseeritult vastusepunnitamisele kaasa elama ja unustab bloki muud
küsimused vastamata.
Kohene analüüsija - partner, kes arutab läbi eelmise vooru möödapanekuid ja mida siis oleks
pidanud tegema - selle asemel, et üritada käesolevatele küsimustele vastata
Küsija psüühi 3. astme kontakt - mälur, kes tunneb mängukorraldaja iseärasusi ja suudab küsimuse
ära vastata loogikaga "kaks aastat tagasi küsis ta seda->seda ta küsida ei saa, see oleks tema
arvates liiga keeruline->hetkel on september, s.t vastus on see"
Eile just - väga meeldiv kaaslane, kes ilmselt teab väga palju, aga on tagasihoidlik ja alustab
iga oma lausungit sõnadega "Eile just nägin seda telekas (või lugesin lehest või raamatust),
vastus peaks olema see."
wikipärl: Pärast seda tegeles [Kaspar Jancis] kaks aastat muusika ja elatise teenimisega.
Re: Mälumängurite tüüpe
Nii et ühed jobud oleme kõik. muuseas, see ma ju õtlesin teile tuleb kuidagi väga tuttav ette.
- Matis
- Postitusi: 2880
- Liitunud: 02.01.2005, 14:48
- Asukoht: Kilingi-Nõmmes loomulikult. Iga lõngus elab ainult siin
- Kontakt:
Re: Mälumängurite tüüpe
Omapoolne tähelepanek mälumängu juurde, neid tüübiiseloomustusi jälgides. Eelmise vooru küsimused ja möödapanekud tuleb järgmise vooru ajaks unustada.
Mulle meeldib, kui ema käitub spartalikult